Kannanotto 3/19 sisäänottomääriä koskien

Suomen Medisiinariliitto on laatinut yhdessä Suomen lääketieteen opiskelijoiden ainejärjestöjen puheenjohtajien kanssa kannanoton huolestamme lääketieteen koulutuksen laadusta. Sisäänottomäärien ja resurssien epäsuhta vaikuttaa nähdäksemme heikentävästi valmistuvien lääkärien ammattitaitoon.

Toivomme kannanotollamme vaikuttaa tuleviin päätöksiin aloituspaikkojen määristä. Suomen Medisiinariliitto on linjannut, että suunnitelmallinen lasku 600 aloituspaikkaan per vuosi on laadukkaan koulutuksen toteutumisen kannalta tärkeä tavoite, kun nykyiset resurssit huomioidaan.

Kannanoton virallinen jakelu on Opetus- ja kulttuuriministeriö, yliopistojen johto ja tiedekuntien johto. Kannanotto on lähetetty sähköisesti 4.3.2019 klo 8. Lisäksi kannanotto on julkaistu verkkosivuillamme klo 13 sekä lähetetty tiedoksi jäsenseuroillemme, Suomen Lääkäriliitolle, Suomalainen Lääkäriseura Duodecimille ja Nuorten Lääkärien Yhdistykselle.

Yhteydenotot kannanotosta vastaanottaa Suomen Medisiinariliiton puheenjohtaja Fredrik Ahlström
Sähköposti: puheenjohtaja@suomenmedisiinariliitto.fi
Puhelin: 040 709 32 72